Alla inlägg under februari 2009

Av Karin - 28 februari 2009 13:15

imorgon drar vi till säääääääälen :D:D 

tänk om det är lika fint väder nästa vecka som det har varit denna veckan, gött!!:)

 igår körde jag åt lilla lina, käkade mat och grejer hos henne först, sen drog vi till boda, trevligt trevligt :) trodde att jag hade fått magsjuka igår så jag åt ingenting på hela dagen förutom hos lina, så sen när jag kom hem mitt i natten var jag tvungen att laga nudlar :D men idag är det bra som tur är så nu ska vi käka lövbiff och pommes här hemma ;D

det är helt underbart att jag är ledig två helger i rad nu! jag som har jobbat varje (nästan) fredag och söndag sen i augusti!

nästa helg blir det volbeat på nöjes också, trevligt trevligt :)

 förresten så har jag köpt massa nya kläder och nu har jag världens ångest! alltså, jag har faktiskt mer pengar än någonsin nu för att vara så långt efter lön, haha, men ändå så kommer jag ju inte jobba på två veckor nu så det kommer inte bli någon fet summa nästa lön direkt (det har det väl aldrig varit men en liten peng i alla fall ;D) så vi får väl se om jag klarar mig!

usch, jag har massa plugg som jag inte börjat med än, eller massa och massa, men ett arbete i religion som skulle varit inne innan lovet!! och sen har vi naturkunskapsprov nästa fredag (jag är inte direkt bra på naturkunskap så det är nog dax att börja plugga nu) jag får ta det i sälen helt enkelt (stor chans!) sen måste jag fixa praktikplats och lämna in mitt cv på 236 ställen till så att jag kanske kanske KANSKE skulle kunna få i alla fall komma på en jävla intervju för ett sommarjobb i alla fall! tur att jag har bosses som back up:)


nu ska jag käka mat!

bye 

Av Karin - 25 februari 2009 17:11

fy fan, känns inte som att jag har lov direkt. har fullt schema varje dag!! 

igår var jag på nya jobbet, det verkade inte så svårt faktiskt, fixar jag nog! verkar dessvärre som att jag kommer få jobba fre-lör-sön varje helg till en början! tänker dock icke gå med på det så, vi får väl se ;)

malin klippte mig också, gött att få bort det sletna! hon berättade att hon skulle med till sälen också, roligt roligt :)  


idag skulle jag ju till stan och lämna smulan på klippning vid tio, det var tillräckligt tidigt! inte nog med det så ringer hennes frisör och säger att hon har fått en akuttid hos tandläkaren då, så vi får ta det på fredag istället, men det går ju lika bra!

det hindrade ju dock icke mig och mamma från att åka till stan ändå ;D jag inhandlade lite grejer, jeansleggings, blåa med dragkedja där nere :), en randig tröja på hm och en svinsnygg klänning med dragkedja, en tunn jack på indiska, leggings,  studentklänning till dagen och en liten kofta. :) vet att jag inte skulle handla nåt innan studenten men, det går ju inte att vara bra direkt heller! jag har inte köpt ett enda klädesplagg för mina egna pengar den här månaden och ändå har jag typ 600 kvar bara, av 2500 som jag fick för två veckor sedan, det är ju jävligt mycket bättre än förut, men ändå, vart fan tar pengarna vägen?? oj oj. hur ska det blir när jag får typ 15 tusen i lön?? jaja, den dagen den sorgen.

sorg förresten är jag i nu, för kan inte träna idag :(:( pappa och jag ska åka och hämta tobbes bil för jag måste ha den imorgon när vi ska till rudskogen med projektarbetegrejen så. jag får klara mig utan att bränna fett idag ;D men imorgon kör jag spinning + centerpass och på fredag blir det hit´n box!! det var längesen ;) gött!


okej okej, nu ska jag umgås med min familj, sen ska jag hem till mitt hem hem hem och städa :D:D 

Av Karin - 25 februari 2009 17:11

fy fan, känns inte som att jag har lov direkt. har fullt schema varje dag!! 

igår var jag på nya jobbet, det verkade inte så svårt faktiskt, fixar jag nog! verkar dessvärre som att jag kommer få jobba fre-lör-sön varje helg till en början! tänker dock icke gå med på det så, vi får väl se ;)

malin klippte mig också, gött att få bort det sletna! hon berättade att hon skulle med till sälen också, roligt roligt :)  


idag skulle jag ju till stan och lämna smulan på klippning vid tio, det var tillräckligt tidigt! inte nog med det så ringer hennes frisör och säger att hon har fått en akuttid hos tandläkaren då, så vi får ta det på fredag istället, men det går ju lika bra!

det hindrade ju dock icke mig och mamma från att åka till stan ändå ;D jag inhandlade lite grejer, jeansleggings, blåa med dragkedja där nere :), en randig tröja på hm och en svinsnygg klänning med dragkedja, en tunn jack på indiska, leggings,  studentklänning till dagen och en liten kofta. :) vet att jag inte skulle handla nåt innan studenten men, det går ju inte att vara bra direkt heller! jag har inte köpt ett enda klädesplagg för mina egna pengar den här månaden och ändå har jag typ 600 kvar bara, av 2500 som jag fick för två veckor sedan, det är ju jävligt mycket bättre än förut, men ändå, vart fan tar pengarna vägen?? oj oj. hur ska det blir när jag får typ 15 tusen i lön?? jaja, den dagen den sorgen.

sorg förresten är jag i nu, för kan inte träna idag :(:( pappa och jag ska åka och hämta tobbes bil för jag måste ha den imorgon när vi ska till rudskogen med projektarbetegrejen så. jag får klara mig utan att bränna fett idag ;D men imorgon kör jag spinning + centerpass och på fredag blir det hit´n box!! det var längesen ;) gött!


okej okej, nu ska jag umgås med min familj, sen ska jag hem till mitt hem hem hem och städa :D:D 

Av Karin - 23 februari 2009 14:17

första dagen på sportlovet, gött! jag, maria och sofie har varit i kils backen och åkt, det var tråkigt. förr i tiden var backen jättlång och stor, men nu hinner man svänga typ fyra gånger, sen är man nere!! :( men det är väl så, ju äldre man bli, desto högre krav har man på sina aktiviteter. det är ju inte direkt som förr när jag och sofie kunde roa oss med att sitta i hennes husvagn och spela monopol i flera timmar.


igår var sista dagen på kp också, sorgligt!! jag var faktiskt ganska ledsen. alltså, jag kommer ju träffa dom och så men, dom är så himla snälla mot mig och roliga! men men, så är det väl i livet.


nu håller mamma på och lagar stuvade makaroner  och köttbullar åt mig, för jag har beställt det :D (bra muta för att komma hem, jag får bestämma mat). 

ikväll ska jag på möte på bosses vid halv fem, sen blir det träna halv sex, sen är det nog rätt läge för sovtime :):)


hej då på er! 

Av Karin - 21 februari 2009 15:22

nu är det dags att prioritera bort blondinbella ur de bloggar jag läser varje dag. tyvärr, men det är ett måste, man kan inte hinna med allt så det får bli hon som ryker! 

så, nu var det gjort, hon är borta.


jaha, då har man varit här hemma hemma i ungefär tre timmar och jag har redan tråkigt! :( illa. ska nog dra hem snart, måste bara vänta på att ungarna kommer från sälen så jag får lite fruktsallad i käften :)


ja, planer för sportlov? träna måndag, tisdag, onsdag hittills. på onsdag ska jag lämna smulan hos sin frisör :) sen kommer mamma till stan så ska vi hänga där en stund, måste inhandla lite grejer, ja, tyvärr, kläder, jag vet att jag inte får men, det är ett allvarligt nödfall :D


till helgen ska vi nog åka upp till sälen på lördagen och sen hem och sen åka direkt på söndagen igen eller nåt, vet inte vad malin och frida har tänkt ut för något riktigt, men det löser sig nog, bara jag slipper köra har jag inga problem att åka bil :) fast det är ju okej att köra, men inte trött.

ja ja, sen blir det sälen sön-tors samt uppdrag lära frida åka bräda, trevligt trevligt, jag med mitt tålamod! :) 

Av Karin - 21 februari 2009 13:21

ja hörreni, nu var jag här igen då! äntligen ;D

ja, vad har jag gjort i veckan, tränat, varit i skolan, inte så mycket mer tyvärr. men nu har jag äntligen sportlov! gött mos ;D

jobbar sista passet på KP imorgon också, sen börjar jag på Bosses, får se hur det går men, det löser väl sig. Hoppas jag får vara ledig till Sälen i alla fall, eller, rättare sagt, jag MÅSTE vara ledig för jag SKA till Sälen, annars kan han steka sina hamburgare själv!! :)

igår var jag svinbra på KP, alla sa det ;D och så var det en som var där och hjälpte till för det saknas ju en som bakar, och då hade chefen tagit dit en som han kände som ägde en pizzeria någon annanstans och han bara: vad bra hon jobbar karin, jag har också en tjej som jobbar hos mig och hon jobbar inte alls lika bra, om hon skulle jobba som karin skulle hon få dubbel lön :D:D

fast det betyder ju inte direkt att jag kommer få det men, det var ju kul att höra!


nu ska jag vara hemma i faggan ett tag för de från göteborg kommer hit snart så vi ska käka mat, sen ska jag dra hem till kil för sofie kommer och fikar vid klockan sex typ :)


imorgon blir det innebandy med maria igen innan jobbet.


så, okej, nu klarar ni er på det här inlägget några dagar va?? haha ;)


ha det gött mina kära läsare :)



Av Karin - 14 februari 2009 14:55

tjena tjena

jobb igår alltså, ganska mycket folk som hittade till KP så det var fullt upp, som det ska vara :)

sen gick jag hem och tog bilen och åkte till fagerås och hälsade på alla där. sen åkte jag hem, tog med mig brorsan för han fick inte plats i faggan så han fick ta min bäddsoffa :)

imorse var jag uppe med tuppen och började dagen med risgrynsgröt och ett träningspass, svinjobbit. spinn/cirkel. sen gick jag ut och gick, handlade lördagsgodis (som jag tröttnade på rätt fort kan jag säga..)

nu är jag i faggan igen och hämtar smulis :) tar bilen härifrån och lämnar henne ikväll eller imorgon, får se. sen vid 15.30 kommer frida och david och hälsar på hos mig :D får se om jag kan lura med dom på en pizza, orkar inte laga mat, och det kan jag fan unna mig på alla hjärtans dag!! ikväll ska jag bara sitta hemma och njuta av ensamheten (not), haha.


ha det gött allihopa så hörs vi!


jag ska ta kort på mitt boende, har till och med hämtat kameran från faggan nu, ett steg närmare!!

Av Karin - 13 februari 2009 10:42

tjenna

nu är den första veckan i mina lilla lya avklarad ;D

figgade med vaktmästaren igår om allt som är fel så kan skulle försöka hinna kolla förbi idag och fixa lite grejer. luktar avlopp som fan i hela lägenheten så fort jag spolar vatten i handfatet på toan och det är svinkallt för elementet fungerar icke, sen är det lite mer smågrejer. känns lite sådär att ringa och klaga på allt det första man gör, men är man vaktmästare så är man ju, då får man ta sånt :)

igår var det min jävla Olyckodag!! jag köpte en tröja på monki, som jag la någonstans på HM när jag skulle pröva mössa (det var nog guds straff för att jag har sagt att jag inte ska köpa några kläder förrän efter studenten) så missade jag bussen när jag letade efter den (fick tag på en mössa dock så det var ju ett plus i alla fall). fick ta tåget till kil istället, fastän jag skulle hem till fagerås och hämta smulan. så jag fick låna malins lilla saab och dra hem och hämta lilla vovven, mitt i allt det ringde de från trekå också och sa att jag fick plats på spinningen (plus nr 2) så då blev det stressigt som fan, kom tillbaka till kil med smulan vid halv 5, sen fick jag slänga i mig en halv nudelpåse samtidigt som jag bytte om sen drog jag till trekå, men jag hann i alla fall :) MEN det är inte slut där. pappa ringde vid 20 över 7 och sa att han skulle hämta smulan så jag fick springa och hämta henne uppför alla jävla trappor precis efter spinningen, springa tillbaka till trekå och vara med på centerpasset sen vid halv 8, hann till det med också, tur att man bor nära nu för tiden ;D


nu sitter jag i skolan och ska plugga lite religion egentligen men jag gör det hemma i helgen istället. ska jobba ikväll och det känns inte så lockande för brorsan och familjen från gbg kommer hem en sväng och då vill jag ju gärna träffa dom men de åker sen på kvällen igen så jag hinner inte det :( tänkte ändå att jag skulle åka hem till fagerås och träffa mamma och käka lite innan jobbet i alla fall. :)


i helgen har jag inget planerat :D gött (fast jag vet att jag kommer bli rastlös som fan) kan inte vara i fagerås heller för mamma jobbar 9-9 lör och sön och när jag kan slippa pappa så gör jag det mer än gärna. fast på lördag ska pappa på vedhuggarfest (!) mellan 4 och 8 så då ska jag ha min lilla smulan hos mig :)


ja, det var väl allt för nu.

nästa vecka går vi i skolan, sen, veckan efter det är det sportlov :D och veckan efter det åker vi till sälen :D:D


hej då på er :)

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Ja, mycket väl!
 Lite
 Jag vet vem du är, men känner dig ej
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards