Alla inlägg under februari 2010

Av Karin - 25 februari 2010 16:46

Hej på er.


nu har jag jobbat lite, gött!! skulle ju egentligen jobbat natt från igår tills idag, men det blev kväll igår och dag idag istället :):) går ju lika bra det ju! 

nu har jag inget jobb förrän på onsdag.. kanske måndag också, hoppas hoppas :):)


nu sitter jag hemma hos lilla mamma. min moster har nyss varit här med hela hennes familj, de var på väg hem från Sälen faktiskt, när de åkte härifrån hade de bara tre timmar hem, usch vad jobbigt.. jag har fått nog av bilåkning på ett tag sedan den beryktade Malmöresan som innehöll bilkö i typ 6 timmar.

så nu har de åkt och jag har proppat i mig ännu en bulle, en sockerkaksbit och några kakor.. uu va gött hörreni!! bäst att äta när alla har dragit, vill ju inte verka fet inför släkten liksom.


jaha, i helgen vet jag inte vad jag ska göra faktiskt. blir nog kanske kanske Nöjes på lördag, fast jag vet inte än, min lön den här månaden är ju inte direkt fet på något sätt så jag kanske får supa mig full som ett svin på förfesten, spy och gå hem, det lät som en bra taktik!! 


ne, nu ska jag gå och lägga mig och få lite skönhetssömn, det behövs för mig som har så mycket skönhet så ni kan inte aaana ;);)


hej då mina älskade älsklingar!!   

Av Karin - 24 februari 2010 11:29

hallå på er mina underbara läsare!!


idag är det ännu en ny dag, nämligen en onsdag, även kallad lill-lördag ;) detta ska vi givetvis fira med att korka upp här och nu!!


nej, skämt o sido, jag ska tillbringa denna helt totalt underbara onsdag på jobbet, ska jobba i Fagerås, och det var såååå längesen jag jobbade där, ska jobba natt också, till råga på allt.. men allting går hörreni. kommer väl inte sova ett skit som vanligt, men jag får väl ligga och fundera på mitt liv i stort så brukar det lösa sig.


igår beställde jag lite sommarkläder, bikinisar och någon strandkjol och sådär, så nu väntar jag med spänning på att detta ska dyka upp. Jag befarar dock att det ena paketet kommer att skickas till min gamla adress, men som tur är känner jag han som bor där så jag får väl åka till honom och hämta det sen!!


nu ska jag försöka bege mig till stan och lämna tillbaka en klänning, är i valet och kvalet om jag ska behålla båda, lämna tillbaka en eller lämna tillbaka båda, hmmmmmm.. MEN med min ekonomi får det nog bli båda.. Har köpt kläder för 12000 den här månaden, vilket jag egentligen inte alls har råd med, men så tog jag ett sånt där sms-lån, skitbra vet ni!! nej då,haha, jag skojade bara, så illa har det inte blivit än, jag har inget lån.. men jag har lyckats bbra med att handla upp lönen, fint!¨


ja ja, ha en strålande dag allihop!!


:)

:)

:)

Av Karin - 23 februari 2010 10:56

Nu har jag lite brist på vad jag ska locka er med, så ni läser min berömda blogg, så jag tar en lista:



har du fått en kyss den närmsta veckan? ja

Vem tillbringade du minst två timmar med idag? smulan

Hur lång är du? 179 cm

Vilken är den senaste filmen du sett? sherlock holmes

Skriv hela ditt senaste sms i inkorgen: Hej Karin! Allt bra med dig? :) Det var ett tag sen nu. Kram

Föredrar du att ringa eller skicka sms ? sms

Är dina föräldrar gifta eller skilda? gifta

När såg du senast din mamma? igår 

Icke godkänt i något ämne?
 nej

Mvg i något? Hm, jag hade många.. Men haha, jag kommer fan inte ihåg, historia tror jag, pedagogiskt ledarskap.. nej, jag vet inte,ska kolla upp det!!


När vaknade du idag? 09.30

Vilken är din favoritplats? i någon rolig affär

Vilken plats föredrar du minst? hm. en offentlig toalett kanske, haha.  

Vart tror du att du befinner dig om tio år? Skulle inte förvåna mig om jag befinner mig i Fagerås, verkar ju som att jag aldrig får lämna den här hålan!! 

 Hur stor är din säng? 140 cm

 Var har du bott/bor? I Fagerås, i Kil och i Fagerås

Tycker du om kinamat? Näe, inge vidare, men det går väl ner, hellre än att svälta. 

Tycker du om kaffe? Sådär

 Vad dricker du helst till frukost?
 Oboy

 Kan du spela poker? Näe

 Känner du någon med samma födelsedatum som dig?
 Ja


Vill du ha barn? nej

Kan du några andra språk än svenska?
 Engelska och lite tyska kanske.
 
Föredrar du havet eller en bassäng? bassäng

Vad spenderar du helst pengar på? Kläder, kläder, kläder, skor, skor, skor

Är du cool? ja, oftast


Kan du rulla med tungan? har inte prövat


Vem är den roligaste människan du känner? jag känner bara tråkiga. 

Vad har du för ringsignal? lars winnerbäck - stort liv


Dansar du i bilen? nej, men sjunger

När var du i kyrkan senast? juldagen 2009 

Vad ska du göra idag? Sola, åka med Sofie till bilbesiktningen, duscha och jobba.



tack och hej 

Av Karin - 22 februari 2010 14:33

Jag kommer ihåg när vi köpte Smulan, min hund. Därför ska jag förgylla denna måndag som går i den vita vinterns tecken med denna berättelse: 

Jag, mamma och Leif hade inte ens pratat om att skaffa någon hund, jag hade ju hundra kaniner och en överfet katt så det räckte gott och väl.. Ändå var jag inne på Blocket.se och tittade på diverse djur, däribland hundar. På Smulan-annonsen stod det endast: Liten hund till salu, eller nåt, det stod ingen ras eller bild eller något sådant. Men av någon konstig anledning så kom jag och Leif överens om att skicka ett mail till damen som hade Smulan då. Så jag skickade och frågade lite, fick svar snabbt och tillslut hade vi kommit överens om att vi skulle åka och titta på Smulan samma helg. Jag kan inte riktigt minnas de dagar innan vi åkte och tittade men jag antar att jag var så uppe i varv att jag kan ha drabbats av minnesförlust. Så kom då dagen som jag väntat på, när vi gav oss iväg i bilen till Edane. Kanske ska lägga till att min mamma som varit helt ovetande om detta mail och planerna fortfarande var lika ovetande när jag och Leif åkte till Edane.. I alla fall så kom vi dit och Smulan var ju såklart den finaste lilla hund vi någonsin sett, så vi kunde definitivt inte åka därifrån utan henne. Vi bestämde oss efter typ 5 minuter, sen åkte Leif till Arvika och matade ut stålar, vi betalade, tog med oss vårt nyförvärv och begav oss hemåt, Leif, Smulan och förmodligen den lyckligaste människan i världen just då, jag! Jag kommer ihåg när vi gick ut och gick med henne på vägen hem så hon skulle kissa och hon var så liten även om hon var 8 månader. Och nu är hon 4 år och ännu mindre (nyklippt). 

Vill även tillägga att mina kära mamma grät en skvätt när vi kom hem med nyförvärvet, men de blev snart bästa vänner och är det än idag.


:) vilken helt UNDERBAR berättelse, inte sant?!


det var ett tag sedan jag skrev här, som vanligt. Men ni förstår att jag har så himla mycket att göra nu för tiden. Till exempel sova, vilket är mycket viktigt i mitt liv, av någon konstig anledning har jag funderat ut att jag behöver ca dubbelt så mycket sömn som alla andra i hela världen, vilket gör att jag kan gå och lägga mig när som helst, med gott samvete!

Sen finns det gott om andra göromål, spendera pengar till exempel, åka hem till mamma och leta i alla skåp och små vrår efter något gott att trycka i käften, någon liten kaka här och där, bränna fett genom att gå ut med alla idiothundar (inte Smulan) några meter om dagen.. Ja, ni ser, mitt liv flyter på fort som fan, jag hinner knappt tänka när jag har så fullt upp (vilket de flesta i min närvaro märker rätt snabbt)..


Nej, nu är det nog dax att gå ut med Smulan, bege mig hem och klä på mig kläder och göra något av mina uppgifter ovan. 


Ha det bra! Jag vet att ni bryr er om mig så jag lovar att jag ska försöka att inte stressa ihjäl mig, jag lovar!






  




Stället jag en gång bodde i, som nu hör till historien.

(Även tiden då jag åt äpplen tydligen)


    






Tiden då mamma tog kort på mig varje morgon innan skolan,

till "dagens outfit".


  

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Ja, mycket väl!
 Lite
 Jag vet vem du är, men känner dig ej
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards