Alla inlägg under september 2009

Av Karin - 30 september 2009 11:53

hej!


onsdag idag. jobbade ju kvällen igår, gick finfint :) idag sov jag till halv elva typ, skönt att inte ha någon tid att gå upp. var ju i stan igår och väntade medan smulan klippte sig och såklart skulle jag inte köpa någonting men kom ändå hem med diverse ting. en tröja, en kjol, skor och en klänning blev det tillslut, inte bra för min ekonomi det här. 

idag blir det lugnt som bara den.. och imorgon med, förutom att vi ska käka i stan med vikarierna :):) om det nu blir av vill säga. 


nej, nu ska jag inte sitta här och småprata längre, dax att åka hem och duscha, kanske sola vore en idé?? 


hej sålänge

Av Karin - 28 september 2009 20:30

  


Hallå alla godingar ;)


nu är det måndag och idag har jag jobbat natt, slutade tio imorse.

men i helgen då, i fredags var jag och sofie hos emilia, mysigt! sen i lördags jobbade jag på trekå, sen var jag, sofie och emilia på killingen och röjde på dansgolvet ;D i söndags jobbade jag ju som sagt.

idag har jag träffat den personen jag ska vara ledsagare åt, sen har jag handlat med mamma, badat hund och lite annat smått och gott! imorgon trodde jag att jag bara hade smulans klippning vid tio,men icke sa nicke, det blev jobb, 14.30-21, bara att vara glad för det :) på torsdag ska vi äntligen ha vår vikarieträff i stan, om det nu blir av, har ju fått avboka det ett antal gånger om man säger så! på fredag ska jag och mamma på marknad i sunne :) har inte varit på någon sådan sen jag var liten så det ska bli SÅ kul, haha. på lördag är det ju oktoberfest på killingen :D:D på söndag ska jag tävla med smulan, om jag orkar vill säga!

så, det var det..

sen kommer nästa vecka som innehåller jobb jobb jobb!!


hej!

Av Karin - 25 september 2009 18:17

ibland är det förjävla svårt att komma på rubriker på denna blogg, därför är det helt enkelt bra att´ta till en nödlösning ibland, som nu, ta den första reklamen jag ser på tv! förutsätter ju att man glor på tv just då också.

idag har jag varit och shoppat loss för ovanlighetsskull. köpte leggings, en kjol, två t-shirtar, en klänning, en tröja och ett mycket fint halsband! tyvärr är jag jävligt mycket fattigare nu.. och jag fick bara hälften så mycket lön som jag har blivit van med nu på tre månader.. kanske skulle satsa på att spara?! jag är ju trots allt arbetslös.. kanske skulle tänkt på det innan jag handlade allt.. hm.

idag är det fredag, ska bara vara hemma och glo på tv eller sova eller något verkar det som, kanske ska besöka emilia med sofie sedan också.

jag sitter och skriver på min dator nu, har knappt använt den sen jag fick den i juni, men den är riktigt bra faktiskt!! kanske ska fundera på att börja använda den ordentligt.

behöver inhandla en ny telefon också.. fick ju en ny förra året, en grå, fast jag ville helst ha en rosa, men den kostade typ mer än tusen spänn mer, för samma telefon liksom?? men för ungefär en månad sen fanns den med i ett reklamblad, då kostade den bara tusen spänn, rosa alltså, då var jag ju tvungen att köpa den, tappar den i golvet så den går sönder vilket betyder att jag måste ha min gamla igen och batteriet är svinkasst i den så jag måste köpa en ny, fast nu när jag sitter här och skriver fick jag värsta snilleblixten, jag kan ju byta batteriet i dom!! då blir det ju perfekt.. haha, fan vad trög man är ibland.


ja ja, nu ska jag sova, natti natti mina älsklingar ;););)

Av Karin - 24 september 2009 10:00

yjlyf   


Fy fan vad jag har ont i nacken alltså!! Gick mycket bra att jobba natt på det nya stället idag, men de hade dock bara svintjocka kuddar så min nacke gör oooooont.. Men vad kan man begära egentligen?! Får man betalt för att sova får man väl ta sånt. 

Nu är jag i alla fall hemma hos mamma, nyss ätit frukost, ska åka hem och lägga mig i sängen och sova gött gött gött, sen ska jag duscha och greja, sen ska jag och mamma handla och till sist ska jag jobba igen vid fem, ska på musikcafé, det blir nog kul :) tur att jag är ledig imorgon :D på lördag blir det jobb på trekå och söndag natt på det stället jag jobbade förut. vet inte om jag skrev detta igår, men skit samma!


ja ja, hej då så länge sötnosar ;D;D

Av Karin - 22 september 2009 15:44

plo,  


jag kör på min favoritrubrik ;);)

jaha, det var väl ett tag sen jag skrev här också, men jag är arbetslös och jag lovar; det är ett heltidsjobb! nej då, det är det väl inte, men jag är förvånad över hur dagarna går ändå, i en rasande fart faktiskt.. har jobbat ganska mycket den här månaden faktskt, så det blir väl åtminstone lite klirr i kassan hoppas jag!

ska försöka komma igång med träningen med, men det gäller bara att få tummen ur, var faktiskt ute och gick med ett gäng hundar igår och tro det eller ej, men jag har en förbannad träningsvärk! detta kan bara tyda på en sak, antingen är jag sämst tränad i sverige, eller så powerwalkade jag som en idiot, hm.. vad kan det vara?!

det var gött i alla fall.

jag och smulan har varit iväg och tävlat två helger i rad nu, skulle bli fyra helger i rad med nästa helg blir det inget tyvärr, för jag fick jobb då, och det tackar jag ju inte direkt nej till!!

ska jobba på torsdag, bara 4 timmar på musikcafé men det är ju kul och jag pengar vill jag ha, om jag ska kunna fininsiera mina jeansköp, hm. på söndag ska jag jobba natt också, det blir pengar, helgOB och allt ;) sen har jag fått tre pass i början av oktober på mammas jobb, bra att veta redan nu liksom, att man har lite då :)

ja ja, nu ska jag lägga mig och sova några timmar, natti natti mina älsklingar ;)

Av Karin - 1 september 2009 18:52

fan vad längesen jag skrev hörreni!!


ja, vad händer?!

jag är arbetslös! avslutade jobbet 23 augusti. har fått några extrapass som jag avverkat redan och jag har ett nästa onsdag också, men, idag ringde de från mammas jobb och sa att de ville att jag skulle gå bredvid där (typ lära upp sig..) så jag fick två dagar nu i veckan, gött :) september verkar lösa sig, går inte på 0 kronor i alla fall :) ganska mycket jobb på trekå har jag med, har ju bara två dagar i månaden, men har lyckats byta och krångla så jag fått tre dagar på mindre än två veckor, haha. Men det är bra för jag har panik över att inte ha något att göra!


Den 12 och 13 ska jag tävla med Smulan också, vår allra första officiella tävling :):) har ju varit med på några inofficiella och det är ju typ samma sak bara att det är mycket mer tävlande på de officiella = mycket mer publik, oj oj, hur ska detta gå med en galen hund?? får nog åka och träna på torsdag kanske..


imorgon ska jag alltså gå bredvid på kvällen, på torsdag är jag hjälpinstruktör i agilitykurs, på fredag ska jag gå bredvid på dagen och på lördag ska jag jobba på trekå! den här veckan löste sig finfint.. jag som hade panik för att jag inte visste vad jag skulle göra den här veckan! haha


har handlat alldeles för mycket på sistone, är väl inte van att få fet lön (ja, för mig är den fet!!) men nu har jag köpt allt jag vill ha för tillfället så nu är det förhoppningsvis lugnt ett tag :)

har ett litet dilemma med ett par skor! det är typ halvhöga stövlar, med nitar och grejer på, de är svinsnygga men jag tyckte de såg lite "raggar-aktiga" ut! haha så jag skulle lämna tillbaka dom idag.. tror ni inte att hon i affären övertalade mig att ha kvar dom, jo! så nu sitter jag här med dessa jävla skorna! men de är jättesnygga verkligen, så jag ska nog kunna ha dom ett tag :):)


fan vad jag skriver!

nu får det vara bara, ska lägga mig och läsa sofies mode nu :)

måste bara glänsa med att jag har varit ute och sprungit idag också, nice!


hej sålänge


glöm ej winnerbäcks nya singel, bra den ;) 

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Ja, mycket väl!
 Lite
 Jag vet vem du är, men känner dig ej
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards