Alla inlägg under maj 2009

Av Karin - 31 maj 2009 20:37

härligt härligt, nu sitter vi i gbg, lyssnar på lasse och dricker goa cider ;)

kom hit vid 12, gick loss på affärerna sedan, solade i slottsskogen och nu ska vi snart gå ut och glo på allt. jag har inhandlat alldeles för mycket kläder och skit, men, som ni vet, jag har ju levt över mina tillgångar förr så varför bryta trenden??

i helgen då, jobbade 7-15 på fredagen, sen var jag hos lilla mamma och åt mat, kollade på fotboll, sen körde jag på kvällen, på lördagen jobbade jag mitt sista pass på en månad :( 9-15, sen åkte jag till mamma och grejade lite och så, packade, sen körde jag igen. ja, jag vet att jag inte har något liv som kör, men som min bästa lasse säger: jag älskar mitt meningslösa liv, hur är ditt liv?

nej, nu ska jag sminka mig som fan :):)


hej på er!

Av Karin - 28 maj 2009 15:32

sitter hemma hos lilla mamma, har nyss dragit i oss ett salladskuvert från tugget, mums ;D 

nu har jag jobbat mina två dagar på dagcenter också, trevligt trevligt :) jobbade på trekå igår med, det var inte många som slet där inte, tyvärr är det ju så på sommaren! idag är jag ledig, gött! sov till 12, håller på och tvättar för fullt hemma :)

nu ska jag gå ut och ta en liten promenad med min hund i faggan, var så längesen nu, måste kolla läget :) sen ska jag hem och träna, spinning faktiskt, det var en loooooooong time ago ;D men jag kämpar som fan så ska vi nog få upp flåset!!

imorgon jobbar jag 7-15, oj oj, klarar inte 7, jag är så jävulusiskt trött när jag börjar 7, vaknar fan inte på hela dagen då! sen på kvällen ska jag och mamma stå i cafeterian på fotbollen, ska bli intressant att se fagerås bk förlora ännu en gång! (sorry men, det går ju mindre bra för dem..) men det finns ju en liten liten möjlighet i alla fall att de vinner!

sen på lördagen börjar jag kl 9 och slutar 15, helt okej! sen ska ronja sova hos mig och på söndagen drar vi till göteborg med skolan OCH EN SAK TILL!!!!! SLIRIS KOMMER HEM, FATTA ATT VI INTE SETTS PÅ 4 JÄVLA VECKOR, JAG SKA KRAMA SÖNDER HENNE :D:D  jaja och sen får ni veta resten av storyn någon annan dag!



bye ;D 

Av Karin - 23 maj 2009 17:37

tjenare ;)


ja ni, vart ska jag börja?  

har varit mycket praktik denna veckan, eller mycket och mycket men. 7-15 både tisdag och onsdag, sen jobbade jag "på riktigt" på torsdagen mellan 10-15, det låter kanske inte så mycket, men jag lovar, det tar på krafterna att gå upp 6 varje morgon när man inte är van :) men nu är jag i alla fall ledig hela helgen :) så igår var jag ute med deje-gänget  + sofie. tyvärr var det lika värdelöst i stan som alltid, tur att det var kul på förfesten i alla fall :) 

imorse skulle jag få sovmorgon som jag inte fått på SÅ länge. men men, vi halv tio hör jag hur någon låser upp min dörr och in ramlar soffan, så det var bara att förse henne med frukost och låna ut cykeln, sen när hon hade begett sig till jobbet fortsatte jag och sov :) gick upp vid ett för jag skulle klippa mig halv två, blev mycket bra!! se bilden ;D

sen , efter klippningen kom soffan cyklande och vi åkte till tugget och åt mat mat :D sen blev det deje och hämta mina grejer som jag inte fick med mig igår! sen körde jag hem sofie, en rafflande åktur där hon höll på att bli skadad av mina inbromsningar! haha

ikväll ska jag i alla fall inte dricka, men jag ska köra till sunne, får se hur det blir, trevligt trevligt :) sålänge soffan är med är jag lugn!

imorgon blir det agilitytävling också, så jag är hemma i faggan och peppar smulan för detta :)


hej sålänge



Av Karin - 19 maj 2009 15:37

nu är allt som vanligt igen, mamma och pappa är hemma och smulan är åter i faggan :) 

hämtade ju som sagt dem på arlanda i söndags, jag och erik, bakfull som bara den var han, men efter en stunds bilåkande blev kan riktigt bra, läste karta och allt :):)

igår var jag i stan, inhandlade lite till min kära mor till mors dag :) köpte även chinos till mig själv, och en tröja. jobbade på trekå på kvällen också!

idag började jag praktiken kl 7, det är så jäkla segt att gå upp på morgonen även om jag föredrar att jobba så eftersom då har man hela dagen sen när man slutat vid 3, istället för att man ska börja 3 och sova till 12 och inte hinna med nåt, ni förstår :)

på torsdag jobbar jag 10-15 (sovmorgon;D) sen är jag ledig hela helgen :) på fredagen ska jag, ronja och andra dejemänniskor ut i storstan och röja ;), på lördagen ska jag faktiskt klippa mig och på söndagen ska jag och eva på agilitytävling i kristinehamn!! får se hur det går, lilla smulan var så duktig förra gången så vi får väl hoppas att det går lika bra nu med och att hon inte hoppar fel sista hinder som förra gången. Är ju anmäld till 4 klasser så jag hoppas på att vi tar oss genom i alla fall en utan att bli diskade :)

 nästa vecka ska jag vara på dagcenter två dagar och på mammas jobb en dag eftersom de på mitt jobb är bortresta. sen ska jag jobba den fredagen på praktiken, lördagen blir förhoppningsvis en agilitykurs-dag :):) och på söndagen drar vi ju till göteborg med klassen :) sen kommer vi hem på tisdagen och då är det de sista dagarna innan studentveckan som är fylld av bal och massa andra roligheter :):) längtar dit! 


ne, nu ska jag åka och hälsa på mami på jobbet, sen ska jag åka och handla, sen ska jag och smulan på agilitykurs!!


tack och hej från mig :)

god fortsättning på livet 

Av Karin - 19 maj 2009 15:37

nu är allt som vanligt igen, mamma och pappa är hemma och smulan är åter i faggan :) 

hämtade ju som sagt dem på arlanda i söndags, jag och erik, bakfull som bara den var han, men efter en stunds bilåkande blev kan riktigt bra, läste karta och allt :):)

igår var jag i stan, inhandlade lite till min kära mor till mors dag :) köpte även chinos till mig själv, och en tröja. jobbade på trekå på kvällen också!

idag började jag praktiken kl 7, det är så jäkla segt att gå upp på morgonen även om jag föredrar att jobba så eftersom då har man hela dagen sen när man slutat vid 3, istället för att man ska börja 3 och sova till 12 och inte hinna med nåt, ni förstår :)

på torsdag jobbar jag 10-15 (sovmorgon;D) sen är jag ledig hela helgen :) på fredagen ska jag, ronja och andra dejemänniskor ut i storstan och röja ;), på lördagen ska jag faktiskt klippa mig och på söndagen ska jag och eva på agilitytävling i kristinehamn!! får se hur det går, lilla smulan var så duktig förra gången så vi får väl hoppas att det går lika bra nu med och att hon inte hoppar fel sista hinder som förra gången. Är ju anmäld till 4 klasser så jag hoppas på att vi tar oss genom i alla fall en utan att bli diskade :)

 nästa vecka ska jag vara på dagcenter två dagar och på mammas jobb en dag eftersom de på mitt jobb är bortresta. sen ska jag jobba den fredagen på praktiken, lördagen blir förhoppningsvis en agilitykurs-dag :):) och på söndagen drar vi ju till göteborg med klassen :) sen kommer vi hem på tisdagen och då är det de sista dagarna innan studentveckan som är fylld av bal och massa andra roligheter :):) längtar dit! 


ne, nu ska jag åka och hälsa på mami på jobbet, sen ska jag åka och handla, sen ska jag och smulan på agilitykurs!!


tack och hej från mig :)

god fortsättning på livet 

Av Karin - 12 maj 2009 23:07

hej på er!

nu är jag i faggan åter igen, måste ju ge lille missen mat, ta in posten, vattna blommorna och allt såntdär husligt ;) ska sova här i natt tänkte jag eftersom jag ändå var på agility till nio, sen var jag tvungen att åka hit så då var det lika bra att sova här :) erik var visst hemma också när jag kom hem, så jag behöver inte vara rädd att det ska komma någon inbrottstjuv, eller ja, erik kan väl stoppa den lika dåligt som jag men, man känner sig lite tryggare i alla fall, med brorsan i huset då vår vakthund inte riktigt håller måttet. Men jag ska nog dra igång larmet ändå, så kan inte en jävel öppna dörren för då kommer vakten :)

så där sket det sig för alla ni som tänkte slinka in i lyan och sno värdefulla grejer, det blir det inget med för då kommer stora feta vaktsnubben och slänger ut er med huvet före så jävla långt som ni inte fattar själva, okej, nu gick detta överstyr!!

har varit på agility ikväll ju, trevligt trevligt, lilla smulan är så duktig så, och imorgon blir det månadstävling på klubben så då får vi se hur det går. är ledig från praktiken imorgon, LYX tänker ni ja, men icke sa nicke, då ska jag jobba på bosses från 11-16. kände att jag kunde erbjuda mig det eftersom jag inte jobbade i söndags! pengar blir det ju så varför inte, jag behöver ju det jag kan få i dessa tider, inte sant?!

hämta mami och pappa på söndag också, ingen kan ju följa med mig så nu har jag i alla fall lyckats få med mig erik, han är nog inte så förtjust i det men, det får väl gå, orkar inte åka ensam även fall jag får köra hela vägen så. jajajaja det löööööser sig hörreni :):)


nu ska jag gå ut och ta en liten kvällspromenad genom faggan med lillsmulan, sen ska jag sova, natti natti, puss puss på er! 

Av Karin - 10 maj 2009 19:27

jag är på besök hemma i faggan, dock ligger huset öde, så öde som det bara kan bli, så när som på ett stycke människa (jag), ett stycke hund (smulan, vem annars?) och även ett stycke katt (selma, vet att hon inte nämns så mycket i just den här bloggen, men hon tar avstånd från internetvärlden då hon hellre föredrar att njuta av livet).

hade egentligen inte tänkt att skriva något, men besvikelsen över det tomma kylskåpet i faggan blev så stor att jag var tvungen att få ut mina sorger.

har även just konstaterat att jag befinner mig i den högre graden av "rå-pank". frågan är ju hur i helvete jag ska klara mig utan pengar hela veckan när mamma och pappa är borta! det måste även tilläggas att jag fick en inte så liten slant av mamma innan de åkte, vilket var igår.. och jag har redan insett att jag är pank, hur lyckas jag?


idag har det varit en jävla skitdag! jag vaknade med den värsta magvärk ni kan tänka er. den var fruktansvärd! kom till jobbet, insåg snabbt att det inte var platsen för mig, så jag fick gå hem och lägga mig i sängen, inte ens när jag låg i fosterställning (heter det så?) i sängen släppte det ett dugg så jag kunde inte sova heller. fick helt enkelt roa mig med att stirra in i väggen, tycka synd om mig själv och undra varför detta skulle inträffa just när min älskade mami var borta, det är ju hon som ska ta hand om mig i sådana lägen, jag är ju ett barn, så liten så liten, så ensam så ensam. fick i alla fall i mig lite fil, lyckades på något sätt behålla den lilla filen i magen utan att spy upp den,ett plus! sedan kravlade jag mig iväg och hämtade smulis hos sin dagmamma :) åkte sen till willys och handlade efter att jag konstaterat att jag inte klarar mig utan min morgon-obóy och jag hade ingen mjölk (hur gör man obóy utan mjölk??) handlade lite, kom på att katten måste in, åkte till faggan och nu sitter jag här som den husvakt jag är och mår en liten gnutta bättre! har ju inte spytt på ca 3 timmar, framsteg. har dock heller inte ätit något vilket antagligen kommer resultera i att jag är VRÅLHUNGRIG imorgon!


imorgon just det, börjar jag 14.30 på praktiken, sovmorgon, underbart :D:D


natti natti mina små nattsuddare 

Av Karin - 8 maj 2009 12:59

sitter hemma i faggan idag igen. var tvungen att åka hit och få pengar, fika och plocka mammas ögonbryn eftersom vi inte kommer ses förrän imorgon när jag ska köra dem till bussen, har ingen direkt lust att plocka ögonbryn klockan 8 på morgonen och banken är bara öppen idag, sen är det stängt och jag måste betala avgiften till balen, annars får jag inte vara med!!

försöker skriva lite på uniformsuppgiften också, drygt som fan är det! ligger lite efter liksom, känner att till och med ronja börjar komma ikapp, illa!! jag har typ halva ambulansen och hela försvaret kvar att skriva om, så det löser sig nog. ronja är ju nere på 5 arbeten, men innan dess ska jag nog vara klar :) den skulle ju varit inlämnad för en vecka och en dag sen så, vi får väl se vad jag får för detta, blir väl ett g bara för det, skulle icke förvåna mig!

ska jobba sen också, börjar vid 4, helt okej idag faktiskt, så jävla drygt väder så man kan lika gärna stå där i stekoset som att ligga hemma i sängen och feta sig med chips!

får se om det är någon som kommer och handlar av mig idag :):)


så är det gott folk :):)

nu ska jag faktiskt dra iväg till banken och betala hyra och balen :)


hej sålänge!! 

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Ja, mycket väl!
 Lite
 Jag vet vem du är, men känner dig ej
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards