Alla inlägg under mars 2010

Av Karin - 31 mars 2010 15:02

Hej på er!

Nu sitter jag här, handikappad, värre än någonsin, har slagit i lite i lilltån förstår ni, aj aj!! 

Jaha, idag är det onsdag, trevligt, Andra Avenyn står på tv-schemat..

Idag har jag haft påhälsning av Bea.. Sen kommer Lina och Karro en sväng, hoppsan vad alla vill hälsa på mig helt plötsligt?? Men det är väl så i perioder antar jag.. Hihi!

Imorgon är det torsdag och jag ska följa med mamma och handla, mer roligt kommer nog inte inträffa på ett tag kan jag meddela!! 


ja ja, ha en bra dag hörreni :)

Av Karin - 25 mars 2010 11:15

Har jobbat natt inatt, såååå gött att sluta kl 10 :):) Man tycker riktigt synd om de som börjar 7 och ska jobba hela dagen till 15 när man själv får gå hem! Åkte in på Coop och handlade fika till mig och mamma, åkte hem, tog ut hundarna på promenad, slängde in dom i bilen och drog till mamma.. Nu sitter jag här, vi har fikat och hundarna ligger och gnäller på att jag sitter vid datorn och inte underhåller dom, aldrig får man vara ifred!! Gnäll gnäll gnäll.. 

Ja, mer händer väl inte den här dagen mer än att jag är väldigt kissnödig, ska hem och duscha sen skjutsa mamma till Kil och soooooooova länge länge.


Jag har kommit på en sak också, jag har kvar min cykel och ett proppfullt förråd med grejer i min gamla lägenhet, kanske kan vara läge att åka dit och rensa ur det någon gång 2018 sådär ;)


Imorgon är det fredag och vi ska "storhandla" som den stora familj vi är, i och för sig äter ju våra fyrbenta vänner för 6 personer men de är ju lite enformiga i sin kost så vi tvåbenta väljer att laga vår egen mat, vilket även den är ensidig, men bättre än torra bitar av något smarrigt! 


Jag har kommit på att min beroende är värre än jag någonsin kunnat tro.. Jag tycker till och med att det är roligt att handla mat åt jobbet, även om det är tungt och rörigt med alla grejer så tycker jag om det, vilket verkligen tyder på att jag är inne i en dålig situation här, där jag känner en enorm lycka av endast själva köpandet, ta upp pengar och gå ifrån affären med nya grejer som inte ens är mina?? MEN, som alltid finns det en positiv del i det hela, jag är ju faktiskt bara beroende av att handla, kunde ju varit att jag är beroende av att röka eller nåt, lite värre, eller hur ;);)


ha en underbar fortsatt torsdag mina gullepluttar ;););)

Av Karin - 23 mars 2010 19:50

Ja, enligt rubriken så går det ju åt helvete och det är precis sant.

Jag har fått ett litet (?) återfall med min shopping.

Jobbade hela dagen igår, jobbade även fredag och lördag, gött me cash ;)

Idag hade jag i alla fall inget planerat och SÅKLART hamnade jag i fällan och drog med mig mamma till Bergvik :( blä! Jag lyckades såklart tjata till mig en parfym, den nya Escada, goooo den! Och sedan även en ny vårjacka, u vad jag mår dåligt över detta.. Min veckopeng ligger stadigt kvar i plånboken, istället tar jag stålarna från mamma, det var ju inte riktigt så det skulle gå till va?? nä..


Blir spännande att se vad man får in på kontot på fredag mä, alltid lika roligt varje löning när man är vikarie, vet inte ett skit hur mycket man får. Men det blir väl nån tusenlapp i alla fall..


Nu ligger det en stor svart dreglande hund och andas på mig så det är nog dax för en promenad. Ett tips till hunden, SB12 boost, finns på Apoteket.. Vet att hundar inte får komma in där så du kan vänta utanför så handlar jag, allt för att skapa lite behaglig atmosfär här hemma..


Imorgon står det jobba natt på schemat!!


hej!

Av Karin - 18 mars 2010 12:11

Hoppsan vad pigg jag var imorse, somnade vid halv tolv igår ungefär, så det var ju inte ens tidigt, men ändå vaknade jag klockan nio imorse, bredvid två snarkande hundar, så det var bara att stiga upp! Så fort jag rör på mig en millimeter fattar dom att jag är vaken och då finns ingen återvändo, bara att klä på sig och gå ut. Jag är expert på att gå ut och gå i pyjamas och med världsrekord i fulhet (=gammalt smink och håret inte alltför snyggt..) Men det är lugnt, för att i Fagerås vet ju faktiskt hur snygg jag är egentligen ;);)


Idag är det torsdag, sitter hemma hos mamma, som vanligt! Har nyss beundrar mina föräldrars nya matsalsrum eller vad man kallar det. Min mosters man har varit här i veckan och fixat till rummet. Faktiskt mitt gamla rum också, så nu har dom ta mig fan visat att det minsann inte finns någon plats för mig här någonsin :( Det var ju otrevligt. Men rummet blev fint i alla fall (tror nog man skulle kunna klämma in en 45 cm madrass i värsta fall!!) 


Ska strax åka hem och hänga tvätt och städa lite tror jag, tråkigt, men ibland kan det ju vara läge för det med! Funderar på om jag ska åka till Sofie och låna hennes häst idag med, hon var ju hos mig igår och var svinsjuk (alltså, inte svininfluensan, utan jätte-sjuk, om ni fattar??), därför tänkte jag hjälpa henne lite med odågan ;) Men jag får se om jag orkar!! Är ju så sliten vet ni, jag jobbar ju så mycket så att jag är utbränd snart, STACKARS MIG! Ikväll ska jag jobba lite grann :)


ha det så gött nu så ska jag gå och leta upp lite gosaker i mammas kök!!

Av Karin - 16 mars 2010 21:01

Hej på er!!


Idag har jag kommit fram till att jag är lämnad till ödet, man kan nästan faktiskt kalla det otrohet ;( jag är brädad av en BMW.. Nu söker jag fler som har samma livsproblem?! Vänligen hör av er till mig, jag svarar när jag har gråtit tillräckligt mycket så att jag kan prata igen, då ska vi minsann tala ut om det här och gadda ihop oss mot monstren som förstör våra förhållanden!!

Jag är helt tom inombords, nu på vårkanten får man minsann sehur verkligheten ser ut, så fort solen tittar fram står den där, som en jävla bromskloss i våra liv, det är illa människor, det är illa!

GE MIG ETT JOBB!


Dagen idag har tillbringats i sängen lääänge, dock lyssnandes på en elak hund som gnäller och sedan en lång promenad med det gnällande objektet och hans efterhängsne broder. Sedan åkte jag hem till mamma, lånade bilen och åkte till ÖB (det är hårda tider nu med veckopeng och så, så det får bli ÖB ett tag framöver tyvärr..) köpte lite smått och mycket gott till Ronja och mig imorgon ;), åkte till Kil och hämtade täckpapp på Trä och bygg som den händige unga kvinna jag är!

Senare mot eftermiddagen begav jag mig till Sofie, vi tog en ridtur. Jag fick låna en häst jag aldrig träffat förut, men det gick bra som fan.


Kom hem, konstaterade att det lyste i garaget, fan va gött, tänkte jag ;) tog en dusch och drog i mig massa chips och kollade på tävän!!


Tack och hej, ha ett fortsatt bra liv allihopa, and you now what: I love you readers;)


  

Av Karin - 15 mars 2010 11:23

Tänkte att jag skulle förgylla er tråkiga måndag med ett otroligt innehållsrikt inlägg från mig!!

Som ni har längtat ;)


Är hemma hos mamma just nu, ha gått hit med alla hundarna, ska försöka ta oss hem nu också.. 

Vaknade av att det ringde från jobbet, de talade om för mig att jag hade glömt mig plånbok där.. Jag hade som vanligt ingen aning om det, hade inte saknat den för fem öre! Kanske ska låta den vara kvar där ett tag så lär jag ju inte köpa ett skit :):) Fast då träffar jag väl på polisen och får böter för att jag ej medbringat mitt körkort och då lär väl flera veckors veckopengar ryka så det är nog lika bra jag hämtar den sen!

Veckopeng var det också ja, den har jag inte sett röken av idag?! Hm, är det någon slarvig veckopengs-utgivare som glömt mig??!! Det var inte bra. Tur att jag har sparat 150 riksdaler från förra veckan! Duktig jag är, nu börjar jag komma igång med det här.. Dock kan jag tala om att jag fick väldigt mycket av mamma förra veckan så det var inte duktigt av mig ändå.. Dom 150 är nog mammas också förresten.


Vad kul, det ligger tre allmänt sura hundar på golvet och glor på mig nu, dax att gå hem kanske! 


Annars har jag inga planer att bjuda på den här veckan, inget friskis och svettis imorgon heller, det är slut på det jobbet för min del :( Men på onsdag ska jag och Ronja ut på en hemlig tripp, det blir ju spännande!!


Hej då!


  

Av Karin - 13 mars 2010 22:45

Det är ingen som har ringt i panik och trott att jag ska flytta igen, vilket betyder att budskapet om att jag skojade gick fram, eller så betyder det:

1. Ingen jävel bryr sig om var när och hur jag flyttar.

2. Ingen läser min blogg.

3. Alla blev så glada för att ni trodde att min man var ledig så ni sket i mig och firade!! HAHA, vilken nit-lott för er ;)


Ja, vad mer?!

Jag har "lagt ut" min blogg på Facebook, vilket betyder att alla som går in på min logg kan gå in på bloggen, och HUR MÅNGA sitter inte hemma (precis som jag) och dreglar framför datorn (var försiktig med musen, den tål ej för mycket saliv) i väntan på något nytt blogg-skvaller??!! Jo, SVINMÅNGA :D Vilket betyder att jag i detta nu, med mitt inlägg kan stilla många hungriga, rinnande käftar med att till exempel:

Igår åt jag mat på Killingen, då undrar ni förstås, vad åt hon?? Lugn, bara lugn, jag åt natchos!


Jag har alldeles nyss bytt tandborste, slängde bort den gula och köpte en lila.


Min hårfärg är fortfarande röd (lyckats hålla detta bra nu).


Jag har nyss laddat mobilen. Då undrar ni förstås, laddat med ström (alltså, laddat batteriet helt enkelt), eller laddat med pengar. Lugn, bara lugn, jag har laddat batteriet!


Innan jag åkte till jobbet kollade jag i "backspegeln" (= en såndär spegel man har så att man kan se hur man ser ut i bakhuvet, så man inte har sov-frisyr) så att jag inte hade sovfrisyr.


Ja, det här är lite smaskig info om mig idag!! Enjoy ;)


Just nu, update this moment så sitter jag på jobbet, ska jobba 15-15, har nyss slängt i en ny tvättmaskin och njuter av livet!


Nä, nu ska jag försöka sova lite på min arbetstid!:)


natti natti lovers!


  

Av Karin - 12 mars 2010 17:57

Ja, det är ju underbart att höra att man ser ut som en påskkärring lagom till självaste påsk högtiden, fast det är ju ett tag kvar men, det är ju inte fel att värma upp lite!

Tror det är dax för flytt snart alltså!! Nej då, jag skojade bara, det var ett  S K O J, få inga idéer nu mina kära läsare ;)

Idag är det fredag, jag har tvättat mina föräldrars bil i automattvätt, vilken upplevelse! Sen handlade jag lite till mig själv och åkte hem. Resten av dagen har jag tillbringat ute + inne. Ute med alla tre hundarna, gick jättefint, nu gillar jag dom nästan igen (alltså, smulan älskar jag ju men dom andra idioterna..), så jag är nöjd så nöjd!!

Resten av dagen, det vill säga från ca 15.00 till ca 18.05 (nu) har jag endast suttit i sängen och surfat på min undrabart fräscha rosa dator ;) den är heeeeeeeeet!

Nu ska jag snart åka till Kil och kolla på hockey. Nu tänker ni genast: Men, Karin har väl aldrig kollat på hockey förut?! Och svaret är: Nej, precis. Men, en dag här i december råkade det svischa (?) förbi en hockeymatch på tven och jag blev helt som UPPSLUKAD av denna underbara sport. Förstår ni att det finns en sport där man åker skridskor, slåss och jagar en stenhård, platt, svart vad det nu är.. Det är ju det här alla har väntat på, och nu finns det???? Det är ju helt fantastiskt faktiskt!! Jag har aldrig varit med om något bättre..

Okej, jag lägger ner detta nu..

Jag får mat i alla fall :)


Imorgon ska jag åter tillbaka till mitt jobb (är ju inte mitt direkt men, jag gillar det..) 15-15. UUUUUUUUU vad rik jag ska bli. Nästan så jag funderar på att köpa mig ett eget lag! Fast det är bäst att inte skämta om lönen, då får man väl sparken som vikarie kanske, lite illa det..


hej då för idag, sov gott, vakna torrt :)

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Ja, mycket väl!
 Lite
 Jag vet vem du är, men känner dig ej
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards